Trenger dere en foredragsholder som kan utfordre, inspirere og sørge for at detaljene ikke glipper?

Lurer du på hva kunder som nylig har bygget nytt hus er fornøyde – eller mindre fornøyde – med? Om de ønsket mer veiledning og hvordan de omtaler samarbeidet med entreprenøren?

Synes du det er vanskelig å snakke om økonomi i salgsprosessen? Du er ikke alene. Mange entreprenører kvier seg for å spørre kunden om budsjett – selv om det er avgjørende for å kunne gi et godt og realistisk tilbud.

Jeg deler erfaringer fra de som har vært gjennom byggeprosessen – og ut fra kundens perspektiv bidra til at dere kan jobbe smartere, styrke relasjonen til kundene og oppnå en effektiv kundereise.

Helt siden jeg startet yrkeslivet har jeg jobbet med salg og kundeservice. Jeg har alltid vært fascinert av hva som skiller en god selger fra en som ikke lykkes.

Faglig kunnskap om produkter og tjenester er viktig – men nøkkelen ligger ofte et annet sted: i evnen til å bygge tillit, lytte aktivt og stille de riktige spørsmålene.

Gjennom årene har jeg også hatt gleden av å holde foredrag i ulike sammenhenger. Det siste jeg holdt var på Boligmesse i Kristiansand, der jeg delte erfaringer fra min egen byggeprosess og innhold fra boken min. Der fikk jeg gode tilbakemeldinger fra både nysgjerrige boligkjøpere og erfarne fagfolk.

Planlegger du en aktivitet kommer jeg gjerne og deler mine erfaringer fra boken.

“Mariana Tellefsdal har skrevet en bok som burde vært skrevet for lenge siden. Både boligkunder og utbyggere finner her gode tips som vil gjøre byggeprosessen mer forutsigbar og enklere for alle parter, mest av alt kunden”

- Erling Ulland Eriksen, entreprenør og utbygger

La oss sette i gang!

Ta kontakt så lager vi et opplegg som passer deg og deres bedrift. Jeg gleder meg!

Hvordan jobbe smartere og mer effektivt?

  • Jeg tar gjerne en prat for å høre mer om deres behov og ønsker. Når jeg får høre litt mer om omfang, sted og tema så skal du få en pris av meg.

  • Når det kommer til byggebransjen fokuserer jeg mest på gapet mellom kjøper og kunder. Her kan det være temaer som kommunikasjon, gode behovsanalyser og kundereisen. Men jeg knytter også gjerne mine foredrag opp mot salg og hvordan skape tillit for å øke resultatene. Jeg tror oppriktig byggebransjen kan bli mye bedre på mer-salg.

  • Mitt ønske er at dere skal få bedre innsikt i de tilbakemeldinger som jeg fått fra førstegangsboligbyggere slik at dere slipper å gjøre de samme feilen, og få enda mer fornøyde kunder.